четвртак, 6. октобар 2011.

Mrdalice

U mom radu, neki se motivi ponavljaju. Provlače se tu i tamo kroz nakit. I spontano osetim potrebu da im se vratim. Drugi motivi se dogode samo jednom i više ne ne ponove. Volim kada se elementi spontano ponavljaju. To mi ukazuje da se krug polako sužava i da dolazim do suštine. 

Vrlo je zanimljivo kako sticanje novih veština i stalno eksperimentisanje, pomažu da dizajn evoluira, i uspešnijem prenošenju ideje i inspiracije na komad nakita.  Mnogo volim "mrdalice", kružnog oblika. Jako su mi interesantne mindjuše koje se pomeraju zajedno sa nama, dok hodamo, pricamo, zabacimo glavu... koje žive u našem ritmu. 

Ovo su prve minđuše, koje sam napravila pre skoro tri godine. Jednostavne, u skladu sa znanjem koje sam tada posedovala.


Ove sam minđuše, uz prsten i medaljon, napravila pre godinu i nešto dana. Tu se već vidi kompleksnija forma.

Danas sam, potpuno spontano, napravila minđuše koje su spoj dva načina izrade nakita od srebra: metalsmith (lemljenje, bušenje) i tehnike izrade od srebrne gline. Ovi se točkovi još bolje i još slobodnije vrte.


Na ovoj se fotografiji vidi kako sam radila spojeve kovanjem u bušenjem srebrne žice:


I ovako stoje:



Zanimljiv podatak je da su vlasnice prvih i drugih minđuša umetnice i da su obe bile oduševljene mojim mrdalicama. A možda su prepoznale pre autorke same da je to nešto što probija i što će uvek, povremeno, izlaziti iz suštine na površinu.


Нема коментара: