петак, 21. мај 2010.

Misticizam i simbolika

Poslednjih par meseci čitam fantastiku (opet!), završila sam dilogiju Sarantinski mozaik i mogu vam reći da je ostavila veoma jak utisak. Za razliku od neke druge epske fantastike, ova ima težinu. Ima i mraka na neki specifičan način, koji zaista osetite... A zatim sam se bacila na čuvenu knjigu Vrli novi svet, od Oldosa Hakslija, ponovo, po treći put :) Ovo je jedna od mojih omiljenih knjiga i jedan od najboljih romana napisanih poslednjih decenija. Dok sam čitala sve to, nastao je nov nakit. 

Prvo su nastale ove mindjuše, inspirisane Mračnom Šumom, delom Sarantije kojom još vladaju paganski običaji i prinose se žrtve. Sve me je to podsetilo na magiju Južne Amerike, gde se čitava plemena u dubini Amazonije, još uvek odupiru  hrišćanstvu i nastavljaju na svom kečua jeziku drevne običaje koji su duboko ukorenjeni i vezani za bogove prirode. Stare religije, koje nazivamo paganskim, imaju taj misticizam koji je uklonjen iz hrišćanstva... tada je ćovek bio svestan svoje nebitnosti i koliko zavisi od prirode. Mi i danas zavisimo od nje, samo što nismo toga svesni.



Zatim je nastao Točak Vremena, inspirisan... pogađate - serijalom Točak Vremena od Roberta Džordana. Točak je, na početku vremena, stvorio Tvorac. Točak Vremena je simbol pokretačke snage Univerzuma, a tu je i antiteza Tvorca, Mračni. 

 Nakon toga, napravila sam i prsten i minđuše Točak vremena:




Najnovija ogrlica je inspirisana čuvenim serijalom  Gospodar Prstenova od Tolkina, nazvala sam je Vilinskom ogrlicom. 

     
Ovo je tip nakita koji nije toliko komercajalan kao tri (po meni najpopularnija) motiva kod ženskog sveta: price, srca i cvetovi.  Ali ima svoju priču, težinu i pokazaće vam dobar deo mene :)

5 коментара:

Nati је рекао...

Predivno. Ogrlica je posebno interesantna. Komercijala,nije prava umetnost:)

Renata је рекао...

Milica, fantastičen nakit! Komaj čakam naslednjo soboto, da pridem v LJ na Art Market (upam na lepo vreme) in vidim tvoj čarobni nakit v živo.

K је рекао...

Strašno mi je všeč tolkienovska ogrlica. Moram naslednjo soboto malo pogledati, če bo še na stojnici, hm hm ...

Marna је рекао...

Waw, brez besed sem!

DT је рекао...

Znas sta, te misticne mindjuse i vilinska ogrlica su apsolutno predivne :trep: