уторак, 17. новембар 2009.

Umetnički nakit

Polimerska glina je najpopularniji materijal za kreativno izražavanje i kod nas i u svetu. Veoma je lak za oblikovanje, cene su pristojne, mogućnosti beskonačne! Zato me ljutilo, kad sam izrađivala nakit od polimerske mase, kad mi neko kaže: "A, to je ona plastika, moja ćerka od 8 godina pravi nakit od toga..." nipodaštavanje koji neki ljudi pokazuju prema ovom materijalu je totalno besmisleno, pa sam rekla "OK, neka ti ćerka napravi ogrlicu, nemoj je kupovati od mene" :)) Evo ja ću dati mom detetu keramičku masu (glinu), pa će takodje nešto napraviti i od tog plemenitog materijala koji koriste od pamtiveka genijalne, umetničke duše :) Od svega može da se napravi komad vredan divljenja: papira, hladnog porcelana, kamenja, drveta... daj komad tkanine osobi koja ima ideju i ume da je izvede i ona će stvoriti čudo. Na našim prostorima, nažalost, još postoje tradicionalni klišei po kojima komad, recimo, nakita, ne može i ne treba da se smatra primenjenom umetnošću, već čistom komecijalom, a još ako je napravljen od polimerske gline (joj, pa to je plastika!)... I mene, sa srebrnom glinom, guraju u juvelirstvo, i ako se uopšte tako ne osećam i ne doživljavam sebe kao juvelira.

Ali, kad neko kao Donda, napravi ovako nešto:

... o čemu možemo da pričamo, osim o primenjenoj umetnosti, sa svim njenim klasičnim elementima? Pažnja: bez kalupa! Ovo nije komercijalni nakit - slažem se, ali onaj ko je odvojio neko vreme da proučava umetnost, ovo će itekako umeti da ceni... i ako se usuđuje da nosi oko vrata nešto što nije nakit od polimerske mase sa jedno 30 boja, ružicama, listićima, čokoladama, sladoledima, šećerlemicama :))

Nemam ništa protiv rolata, i sama sam ih pravila i koristila, i baš zato što ne bih nikad umela da napravim jedan zarez od ovog lica u orahu, umem to da cenim... toliko da sam upravo Dondi poslala mail da je OrahLice prodat... meni, naravno :)))

8 коментара:

Анониман је рекао...

Upravo sam čitala tekst od Kathlin Dusteen "Think Big" koji govori upravo o stvaranju ovakvih umetničkih komada.
Pre nekih petnaestak godina sam pravila uglavnom slične priveske, ali cenjenje se zadržalo samo na mojim bliskim prijateljicama. Žena u galeriji je rekla da je sve to vrlo interesantno ali bi naše žene radije platile 200 tadašnjih maraka za kvalitetnu italijansku bižuteriju nego za ovakve unikate.
Takve rečenice malo pokopaju mladog umetnika, ali pravi umetnici ne odustaju da prave umetnost koja uvek iznova izvuče uzdah divljenja ili proizvede istu emociju.
Bravo za post!

feelingfimo је рекао...

Draga Milice, ovim si postom još jednom pokazala svoju divnu prirodu koja je krajnje nesebična i osjećajna. Slažem se s tobom u potpunosti! To je ona umjetnost radi umjetnosti, a ne komercijala. Ali oni ljudi koji je prepoznaju i nose više su od običnih kupaca i stvaraju s tobom jednu posebnu vezu koja je neprocjenjiva. Veliki pozdrav i samo tako nastavi!

Dana је рекао...

Da se ne bih ponavljala:podrzavam sve sto je napisano u prethodnim postovima.
Ipak cu dodati ovo:bravo za Dondu-pravu umetnicu i za tebe-pravog kupca koji ume da prepozna i nosi posebna dela.

Nena3110 је рекао...

Mima, nisam vicna recima, ali mi se dopada sve sto radis, i svako rad koji predstavids na svom blogu, umes da izdvojis ono nesto bas posebno.
Sve najbolje, moje iskreno divljenje!

Vera је рекао...

Stvarno je ovo umetnost!
Ja se bas cudim kako su uradili orah! Izlgeda fantasticno!!

Donda је рекао...

Milice hvala ti na ovom divnom textu.Jako sam srecna sto ti se dopada moj rad.I reci cu jednu misao koju cesto samoj sebi ponavljam - sto cesce osluskivati sebe i raditi beskompromisno!

Milica Bubanja је рекао...

Tako je, Donda :) Jako sam srećna što ću imati ovakav komad nakita, pravo, malo umetničko delo.

Анониман је рекао...

Imala sam retku prliku da dodirnem uživo baš ovo lice u zelenom listu i ostala sam fascinirana!
Gordana je jedna divna osoba, a razlika između njenih radova i radova nas ostalih smrtnika je razlika između umetnosti i pokušaja.