понедељак, 27. април 2009.

Opremanje nove radionice I DEO

Da napišem koju posle dužeg vremena :) Pravim veliku pauzu u svom radu, postavljam novu radionicu, prikupljam sve što mi je potrebno za ovaj novi izazov o kome sam maštala dosta dugo. Pripremam se za rad sa nakitom od metala. Sve ide jako sporo. Materijali su jako skupi, pa kupujem polako. Dok prikupljam sve sto mi je potrebno, kupila sam 4 knjige da bih se potkovala teorijskim znanjem o novim tehnikama izrade nakita. Čitam dosta. Uvek sam se oslanjala na znanje iz knjiga. Mnogo sam više naučila nego sa Interneta o polimerskoj masi iz knjiga, DVD-a. Zato znam da nikakvi tutorijali ne mogu da zamene pisanu, autorsku literaturu. Veliki majstori svoje vrhunske kreacije ne postavljaju na net. Oni ih prodaju.

Malo ću pisati o sredstvima za pravljenje nakita od metala. Problem je u tome što se ovo ne može kupiti po hobi prodavnicama, već samo u specijalizovanim. U Sloveniji sam malo toga našla, većinom mi sve stiže iz inostranstva.

Prvo, kupila sam srebro, bronzu i bakar. Srebro sam kupila u obliku gline, Art Clay silver (silver clay). Bronzu i bakar sam kupila u prahu, sa već dodatim jedinjenjima, koje ću mešati sa destilovanom vodom i sama napraviti od njih glinu. Kliknite OVDE za video o pravljenju metalne gline!

Ova dva metala se ne mogu peći kao srebro, na otvorenoj vatri, jer reaguju na kiseonik, već isključivo u pećima za metale. Po čemu se peči za metale razliku od peći za keramiku? Keramika mora da se peče polako, po 10 - 12 sati. Metal, kao i staklo, zahteva brzo pečenje. Vrlo lako može da se prepeče i ode mast u propast.
Ovako izgledaju metali u prahu:


Osim metala, potrebno je imati i takozvani "torch", to vam je baklja kojom se leme metali. Recimo, ako hoćemo da zalemimo udicu za metalni deo minđjuše.

Naravno, uz to ide i peć. Sponzor je firma koju zastupam, tako da sam bar taj trošak izbegla.

Za emajliranje je najbolje nabaviti Ultra Lite. To je peć sa otvorenim ognjem, i možemo imati potpunu kontrolu nad procesom. Staklo je jako pipavo za rad. U jednom trenutku je sjedinjeno sa metalom, već u drugom trenutku je prepečeno, ružno i onda ne bacimo samo email, nego i metal. Ja nisam htela da rizikujem:)

Ovako izgleda Ultra Lite, proizvodjač je UK firma koju zastupam, zajedno sa termostatom za podešavanje temperature:


Bilo da se radi o Ultra Lite ili zatvorenoj peći, moramo da imamo komplet za bezbedno rukovanje. Ne treba nikad da zaboravimo da iz peći vadimo emajlirane metale, na temperaturi od 800 stepeni, koja moze da prouzrokuje ozbiljne povrede. Rukavice su neophodne, naočare protiv UV zraka i dugačke pincete za vađenje komada.

Eto, to bi bio prvi deo, nastavljam sa drugim u sledećem postu.

7 коментара:

Donda је рекао...

Ovo su divne vesti Milice.Mozda ti pomalo negde i zavidim! :) Potpuno te razumem i znam o cemu pricas kada pises o posebnim alatima, tehnikama i opremi za obradu metala kao i o posebnim uslovima koji su potrebni za njihovu izradu i oblikovanje.Imala sam tu srecu da studiram vajarstvo i da kombinujem razlicite materijale i tehnike.Nisam radila s plemenitim metalima, ali sam varila zicu, kovala, bila pod punom zastitnom opremom i sl.Takodje sam radila i keramiku i pecenje iste na visokim temperaturama u keramickim pecima.Licno najvise volim nakit gde se kombinuju polimerska glina i metal.Mogucnosti su tu zaista beskonacne, toliko toga lepog se moze uraditi.Eto bas sam se raspisala!Zelim ti puno lepih kreacija i uspeha u tvom radu i s nestrpljenjem ocekujem da vidim tvoje nove radove!

Miroslava Panic је рекао...

Zelim ti uspjeh u novom poslu, srdacan pozdrav iz Banja Luke.

Milica Bubanja је рекао...

Draga DOnda, tacno sam znala da iza tvog rada stoji poznavanje umetnosti (kompozicija, pre svega) i eto, nisam se prevarila:) Pravo da ti kazem, cilj mi je da sakupim sto vise znanja i da ih jednog dana spojim u svojim kreacijama, zato mi je sada emajliranje i rad sa metalima izazov. Zao mi je samo sto sam očigledno jedina medju blogerima koja radi sa metalima (na nasem jeziku) i nemam bas sa kime da razmenim iskustva, da pitam za savet, ali se nadam da ce se i to promeniti.

Miroslava, mnogo ti hvala na lepim zeljama, i ja tebi zelim puno kreacija i nepresusnu inspiraciju!

Sugar and Art је рекао...

Jedva cekam da vidim sta ces da napravis!
Uvek si korak ispred...

Danijela је рекао...

Draga moja,divne vesti!
Jedva cekam da pocnes sa radom.Ne sumnjam da ce ti radovi biti vrhunski.
Zelim ti puno uspeha.
Pozdrav od nas za vas :)

Milica Bubanja је рекао...

Ivana, Danijela, i sama imam velika ocekivanja... hvala :)

Pipi је рекао...

Divno,jako divno.Puno uspeha zelim.