среда, 9. фебруар 2011.

Rekonstrukcija srebrne gline


Upravo sam izvršila deo procesa rekonstrukcije 292 grama srebrne gline koju sam skupila u poslednjih godinu ipo dana.

Mislite da nikad ne biste mogle da sakupite ovoliko? Kada godisnje potrošite ovoliko koliko ja trošim, a to je oko 3 kg - mozda i više, i te kako cete imati 8% - 10% scrap-a ili tih malih komada koji ostaju zamotani neko duže vreme i osuše se. Najviše se gline osuši pri onim dugotrajnim radovima, kada pravim male "glistice", cvetove, dekoraciju koju radim danima i sve vadim iz istog, već otovrenog pakovanja. Iako sam naučena i svoje učenike učim kako  da održavaju glinu vlažnu, umotanu i u hermetički zatvorenim posudama, ipak se dogodi s vremena na vreme da imam ostatke koji su kao kamen tvrdi. Kod srebrne gline je divno to sto sve može ponovo da se iskoristi.

Moj prvi način pravljenja praha je bio pomoću avana i tučka sa osrednjim rezultatima i uglavnom je sve išlo u pastu. Onda je došla moja bivša učenica, koja je posle postala i moja prijateljica vremenom i koja vec godinu dana aktivno radi sa srebrnom glinom (valjda će jednom i postaviti slike na Face!) i rekla mi da ona pravi prah u mlinu za kafu. Ona ima vrlo neobičan način bušenja rupica na nepečenoj glini, ali joj ništa ne verujem dok ne odem kod nje u Novi Sad da vidim :))  

A onda sam, zahvaljujući Lisi Cain, kao i ostalim umetnicima koji nesebično dele svoje znanje, došla do ovog video zapisa, koji zlata vredi nama koji znamo kako je skup ovaj materijal i koliko je reciklaža bitna:
 

Imam samo jednu primedbu na Lisin video tutorijal:  Ne mislim da je ovakav proces bezbedan za zdravlje i da ne treba nositi zaštitnu masku. Da, metalni prah jeste težak i brzo pada na tlo, ali prah koji se ovim procesom dobija je čak sitniji od onoga koji ostaje posle šmirglanja. Kao talk za bebe. Danas sam po drugi put iz mlina vadila prah, koji sam prvo pustila da se slegne, i definitivno se udiše, leti po prostoriji dovoljnu dugo da bude inhaliran. Iz mog prethodnog rada sa umetničkom keramikom, pri smirglanju i pravljenju glazura ili engoba, a gde se radi sa oksidima metala, maska je stvarno elementarna, pa sam tako i naučena i iste sam mere opreza prenela i na srebrnu glinu. Poseban oprez savetujem trudnicama i ljudima sa hronićnim respiratornim problemima.

PAŽNJA: Nakon što ste jednom samleli srebro u mlinu, nemojte ga više koristiti za mlevenje kafe!

*Nemojte da koristite ovakave metode rekonstrukcije gline ako niste sigurni da je glina potpuno suva.

Do sledećeg kuckanja,
Milica :)





Нема коментара: